Thursday 12 October 2017

Yahoo Optioner


Yahoo Inc YHOO Option Chain. Real-Time efter timmar Pre-Market News. Flash Citat Sammanfattning Citat Interactive Charts Standard Setting. Please observera att när du gör ditt val kommer det att gälla alla framtida besök på Om du när som helst är intresserad av att återgå till våra standardinställningar, välj Standardinställning ovan. Om du har några frågor eller stöter på några problem med att ändra standardinställningarna, vänligen maila. Bekräfta ditt val. Du har valt att ändra standardinställningen för Quote Search This kommer nu att bli din standardmålsida om du inte ändrar din konfiguration igen eller om du tar bort dina cookies. Är du säker på att du vill ändra dina inställningar. Avaktivera din annonsblockerare eller uppdatera dina inställningar för att säkerställa att javascript och cookies är aktiverade så att vi kan fortsätta att förse dig med de förstklassiga marknadsnyheterna och uppgifterna du kommer att förvänta oss från oss. Stock Market Game. Har du tänkt på att köpa aktier i ett visst företag men bara inte har pengar att göra en handel Eller kanske du hört nyheter om ett företag och för dig själv att aktiekursen var redo att stiga Eller kanske har du alltid bara velat veta mer om att välja lager Tack vare virtuell börsteknik, marknads spel som låter dig välja värdepapper, göra affärer och spåra resultaten utan att riskera ett öre är så nära som ditt tangentbord eller mobiltelefon. Vad är en aktiemarknadsspel. Online aktiemarknadsspel är enkla och lättanvända program som imitera aktiemarknadernas verkliga verksamhet De flesta aktiemarknadsspel ger användarna 100 000 i låtsas pengar att börja Därifrån väljer spelarna att köpa de flesta av aktierna som är tillgängliga på New York Stock Exchange NYSE, Nasdaq och American Börsen AMEX. Most online-stock simulatorer försöker matcha verkliga förhållanden och verkliga prestanda så mycket som möjligt Många till och med debitera mäklare avgifter och provisioner Dessa avgifter kan betydligt påverkas Det är en investerares bundlinje och med dessa i simulerad handel hjälper användare att lära sig att fakturera dessa kostnader när de fattar köpbeslut. Under tiden kommer de också att lära sig grunderna i ekonomi och lära sig de grundläggande terminologierna för att investera, såsom momentumhandel, shorts och PE-förhållanden. Några Caveats. These användbara färdigheter kan tillämpas på ett faktiskt handelskonto Naturligtvis finns det i den verkliga världen många faktorer som påverkar handel och investeringsbeslut, såsom en s risk tolerans, investeringshorisont, investeringsmål , skattefrågor, behov av diversifiering osv. Det är omöjligt att ta hänsyn till investorspsykologi eftersom faktiska hårda pengar inte äventyras. Även om Investopedia Stock Simulator kommer nära att replikera den verkliga affärsupplevelsen, gör den erbjuder för tillfället inte en realtidsmiljö med levande priser. För de flesta användare kommer dock 15 minuters fördröjning i handelsexekvering inte att vara en försämring av deras inlärningserfarenhet. Investopedia s Stock Simulator Spela vägen till vinster. Investopedia Stock Simulator är väl integrerad med webbplatsens välkända utbildningsinnehåll. Med verkliga data från marknaderna sker handeln i ett spel som kan involvera att ansluta sig till ett befintligt spel eller skapande av ett anpassat spel som gör det möjligt för användaren att konfigurera reglerna Alternativ, marginalhandel, justerbara provisioner och andra val ger olika sätt att skräddarsy spelen Därifrån kan en lätt att navigera meny ge användarna möjlighet att uppdatera sina profiler, Granska innehav, handla och kontrollera deras ranking, forskningsinvesteringar och granska sina utmärkelser som kan tjäna för att fullborda olika aktiviteter. Tänk på vad du behöver. Jag är intresserad av att göra ekonometrisk analys av finansiella derivat. Den viktigaste uppläggningen jag har mött är att det där är inga bra fria resurser åtminstone som jag känner till för historiska alternativdata Därför vill jag skapa en egen personlig databas med historiska alternativ p Rices Jag har brutit detta projekt ner i tre huvudhinder. Ange hur man får alternativdata från python. Pick ett datalagringsformat. Automat samlingen av dagliga data. Hämta alternativdata i python. Over sommaren hade jag lite ledig tid och samarbetade med min pappa för att skapa en investeringsmodell Medan det är en mycket enkel modell, handlar det här om att bygga en databas så jag vann inte gå in i detaljer här. Det räcker att säga att jag behövde hitta sätt att få alternativdata från yahoo Finance Detta var en unik utmaning för att till skillnad från egenkapitaldata eller data från andra källor som FRED, har alternativdata inte en bekväm nedladdning till csv-knappen någonstans på webbplatsen. När jag läste den utmärkta boken Python for Data Analysis by Wes McKinney och fick en idé för hur man implementerar en grundläggande webbrobot för att analysera html på yahoo och returnera data i ett pythonvänligt format. Lång historia kort, jag skrev en del kod för att göra just det och det gjorde sin väg till version 0 9 av pandas libraen Ry om du inte är bekant med pandor och du arbetar med data i python borde du definitivt kolla upp det. Nu är bara dessa få kommandon nödvändiga för att få alternativdata från yahoo Finance. The samtal och sätter objekt är pandas DataFrames som innehåller samma information Du skulle hitta på yahoo finans sidan för Apple Inc alternativ. Picking filformatet. I plocka ett filformat hade jag två huvudhänsyn storleken på filen och hastighet som det kan skrivas läs För att testa detta ut skrev jag ett enkelt skript Som genererade en slumpmässig 4000 vid 4000 numpy array och definierade funktioner för skrivning och läsning av data i olika filformat. De format jag valde att arbeta med var csv, hdf5 h5 och MatLab Nedan är manuset som jag brukade köra testet. Efter jag hade den här koden jag helt enkelt avfyrade iPython och sprang filen och använde Timeit Magic för att se hur länge det tog var och en av de tre metoderna att läsa och skriva data. Timingresultaten tillsammans med de slutliga filstorlekarna sammanfattas i tabellen nedan . Det är lätt att se att hdf5-filtypen är den bästa att välja för mina ändamål. Jag skulle vilja notera här att anledningen till att hdf5-filformatet är 1 2 storleken på filen beror på att dtypen i h5-filen är en 32-bitars float medan dtypen är en 64-bitars float Men för aktieoptioner brukar vi bara ta hand om data med två decimaler, så att 32-bitars precisionen är plenty. Automating data retrieval. Det sista steget i att få denna databas startad var att automatisera datahämtningsprocessen För att göra detta användes det populära UNIX-schemaläggningsverktyget cron Jag kör OSX 10 8 Mountain Lion, och som standard 10 8 är cron-verktyget avstängt För att åtgärda detta körde jag helt enkelt följande kommando i terminalen. Detta kommando skapar etc crontab filen om den inte redan finns och gör den klar för användning av cron Jag kommer inte att ge en detaljerad förklaring till hur man använder cron här eftersom jag fortfarande är ganska ny på det själv, men googling för det kommer att ge dig massor av exempel och handledning jag ska, hur någonsin ge raden i min crontab-fil som kör skriptet Nästa steg var att skriva manuset Jag skulle ha cron-samtal Detta visas nedan. Jag har cron köra detta skript på en viss tid varje veckodag och fylla i hdf5-filen Den resulterande filen kommer att ha en kapslad struktur som denna. Notationen CTICKmm-yy står för ett samtalsalternativ C, ett visst ticker TICK, och utloppet av alternativet mm-yy Inuti varje dataset finns tre kolumner utropspris, sista pris på optionsavtal och volym under senaste handelsdagen. Efter att ha kört det här skriptet för en natt var den resulterande hdf5-datafilen 7 648648 MB Om jag skulle tillåta den här filen att köra varje arbetsdag i ett år, skulle den slutliga filstorleken vara under 2 GB Inte dåligt. Om du vill ha mer information om hur jag samlar in tickernamn eller vilken alternativfunktion som finns i pandor 0 10 eller tidigare lämna en kommentar och jag gör mitt bästa för att svara. Fantastiskt jag har velat göra något så här , eftersom jag också vill backtest några av mina strategier gies. You bör förmodligen ändra från alternativen Importera alternativ till från importalternativ men annat än att ditt skript fungerar bra. Vill du vara villig att dela de alternativdata du har samlat hittills kunde jag återställa favoriten genom att fungera som backup för att köra skriptet om du någonsin förlorar anslutning för några dagar. Jag övervägde grovt testning med hjälp av priser som genererades med Black Scholes, men verkliga data är uppenbarligen bättre. Glöm du som scriptet jag faktiskt har slutat köra filen varje natt så jag inte har för mycket data Annars kan jag vara glad att dela den med dig. Med respekt för importdeklarationerna är jag författaren till Options-klassen i pandor Vid skrivandet av den här bloggen postar några av funktionaliteten jag använder i manuset inte fusionerats i en släppt version av pandor, så jag ringde min lokala version i en fil med namngivna alternativ som jag baserade pandas version på. FYI Det finns faktiskt några API-ändringar som händer med Options-klassen inom pandor just nu jag f förändringarna händer som en av de andra bidragsgivarna har föreslagit, mycket av koden i det här skriptet kan vara föråldrad. Det ska åtminstone få folk att börja. Jag håller på att inrätta en stor derivatdatabas. Parsing från webblänkar är alla redo När jag är lite vilse är hur man skapar databasen över alla enskilda alternativ på ett sådant sätt som möjliggör beräkningar som SKEW etc. utan manuellt att välja de enskilda alternativen varje gång för att göra beräkningen Hur man gör sådana generiska referenser i är lite borttappad här och vill sortera ut det först innan jag går vidare med dataskapandet. Jag tror att den korrekta ordningen i returkupongen sitter, samtal. Hej Martin, du har rätt. När jag först tillfogade tillvalet att samla kod till pandor , Jag hade getoptionsdata returnera samtal först Inte säker när varför någon ändrade det. Jag uppdaterade koden i posten för att använda rätt sätter, samtal beställer nu. Jag men det skulle vara ganska användbart att kunna ladda ner alternativpris S Till att börja med använde jag det skript som du angav ovan ganska mycket jag har pandor 0 13 1, men det verkar helt trasigt Fel uppstår med följande line. rawcalls call True, sätt False, near False, overbelow 6.Since jag vill Få alla alternativdata Jag tror att jag måste använda getforwarddata-metoden De andra metoderna verkar bara stödja att få en viss månad Felet är ganska länge men de sista parraderna är. File, linje 1653, höjer i nästa steg StopIteration StopIteration. Hur man fixar det här Jag kör även Ubuntu Linux Jag tycker att version 0 11 av Pandas fungerade något, men det skulle inte få alla alternativpriser Jag är inte säker på hur man använder pip för att nedgradera vid den här tiden, antingen så är jag troligen fast att försöka för att få version 0 13 1 working. Hey Anonym förlåt, vet inte ditt namn, eller om det är Anonymt - det är fantastiskt. Försäkra dig om att dessa funktioner inte fungerar ordentligt Jag skrev den här koden för ett år sedan och då fungerade det utan några problem Pandas är du nder tung utveckling och det verkar som om jag har skrivit denna kod sedan tiden jag skrev den här koden, har api gått igenom några förändringar. Tyvärr har jag inte tid just nu för att gå igenom och ändra koden från det här inlägget så att det fungerar med 0 13 Jag kan säga att all funktionalitet som beskrivs i detta inlägg fortfarande existerar med v0 13, men några av metodens signaturer kan ha förändrats. Jag tror att docstrings för varje metod i alternativklassen ska vara tillräckligt detaljerad för att ge dig en ganska bra idé Om vad som behöver förändras kan du hitta dem här. Om du känner dig för det och slutar göra de nödvändiga ändringarna, var snäll och låt mig veta och jag uppdaterar koden här för att spegla dem. Om du försöker har det svårt, skicka här igen och jag ska försöka ge lite vägledning. Jag har varit upptagen med ett annat projekt, men i princip gjorde jag bara ett par ändringar för att få saker att gå. För enkelhet gjorde jag bara förändringarna till jag tror att den inmonth och inyear indexer beräknades felaktigt Också i vissa fall ramar tillbaka Ingen ram återvänder Ingen orsakade kraschen. Om någon har tiden koden ska uppdateras för att bara fråga om alternativdata som faktiskt existerar i tidsintervallet som passerat, är jag osäker på hur man analyserar detta information från HTML Just nu kommer det att fråga Yahoo för varje månad data även när det inte finns några alternativ för det månad året för getforwarddata-metoden. Här är linux diff-utgången för de ändringar jag gjorde. diff 25d24 DEBUG True 538.541d536 if len data 0 returnera Ingen 590,595c585 försök utom msg symbol måste vara ett giltigt strängupphöjning ValueError msg --- 860.866c850.861 inyears för jag, m i räkna inmonths år m-1 12 mon m - år 12 inmonths jag ma --- Inyears CURYEAR månader 1 Beräkna hur många saker i inmonths går över 12 till byte 0 för jag inom intervall månader om inmonths i 12 inmonths i - 12 byt 1 Ändra motsvarande objekt i inyears listan för jag inom intervall 1, byt 1 år 1 875,878c870,873 för jag i intervall månad S m2 inmonths jag y2 årår jag om DEBUG skriv ut Kommer sss --- för mån i intervall månader m2 inmonths mon y2 inyears mån 892,895d886 om ramen är Ingen om DEBUG skriv ut inga data fortsätt. Hi, Tack för ditt stora arbete Det verkar som om det Är för närvarande krossad - kanske en layout schema förändras på yahoo det är den tableloc 13 i samtalet till getoptiondata. Jag ll debug det när jag har tid, här är detaljerna hittills. Kopplade till pydev debugger bygga 135 1057 Traceback senaste samtalet senast Fil, linje 1733, i fil, Ingen, Ingen Fil, linje 1226, i run globals, lokalbefolkningen utföra skriptet Fil, rad 5, i sänder, samtal 1, 16 Fil, rad 630, i getoptionsdata Fil, linje 748, i getputdata Returnera self getoptiondata månad, år, utgång, 13, sätter fil, rad 673, i getoptiondata hittades ntables IndexError Tabell plats 13 ogiltig, 3 tabeller found. from import Alternativ från datetime import date. aapl Alternativ AAPL, yahoo sätter, samtal 1, 16.I 3 importpandor I 4 pandasversion Ut 4 0 13 1.Hj, tack för kommentaren Thi s kod är nu trasig på grund av förändringar i Yahoo Finance API Jag tror att pandas utvecklare har den ursprungliga koden jag gav dem Se relevant diskussion här. Hi Spencer ber om ursäkt för den anonyma frågan men när du körde det här programmet för varje ticker i din Lista över NASDAQ - och NYSE-symboler, hur länge var körtiden för en hel iteration. Anonymous - inga problem. Denna rutin tar ganska lång tid att köra Sannolikt i storleksordningen 6-8 timmar. Det kan spedas upp ganska lite genom att göra flera förfrågningar i taget med hjälp av Threading och Queue-modulerna i standardbiblioteket. Jag har ett exempel på att göra detta med regelbunden egenkapitaldata här. Spenning - Jag är väldigt ny för python och programmering i allmänhet men tycker att den är kraftfull och fascinerande med det lilla forskningsarbetet jag har gjort Hittills lägger jag samman ett mycket enkelt program för att göra något liknande Det här har jag hittills importerat datetime som dt import pandas som pd import numpy som np från import Alternativ från pandor import DataFrame import h5py som h5.num 0 medan num försöker jag ticker Symbol num alternativ Alternativ jag, yahoo data utom passera utskrift num num num 1. I min ticker lista har jag 6280 symboler eller så, och jag fann att getoptionsdata utför mycket snabbare än numerdata-metoden Just nu kör det på ca 3 timmar Mitt mål är att klippa det med 1 6: e Det är fortfarande i de allra grundläggande stegen men det fungerar och samlar data för tickers som innehåller det. Om du har några tips eller förslag för att förbättra prestanda, m Alla öron jag känner en looping struktur kanske inte är den mest effektiva men allt för mig är rättvisa och fel. Om det här är trivialt eller en dum fråga, ber jag om ursäkt, igen, jag är ny och lärande. Jag skulle kunna föreställa mig att flaskhalsen långsammaste delen av det här programmet hämtar data från webben Med hjälp av kö - och trådverktygen i standardbiblioteket som jag gjorde i det exempel jag postade en länk till är det förmodligen det bästa sättet att snabba upp den här delen. Ett annat relativt enkelt alternativ att göra parallella data hämtning är att skriva en funktion som hämtar data för en enda lista Sedan kan du använda något som IPython parallellt för att kartlägga funktionen över listan över ticker parallellt. Ett exempel på att använda kartan parallellt kan hittas här. Förresten är den enda slingan här Säkerligen inte vad som tar den här koden lång tid att springa - så oroa dig inte om det. Jag är ledsen, men jag har inte besökt den här koden på över 2 år, Pandas rör sig ganska snabbt, så det är otroligt att koden i det här inlägget Det fungerar inte. Jag har inte tid att felsöka manuset, men jag föreslår att du tittar på pandasdokumentationen för nuvarande alternativa prisskrapningsfunktioner. Du kan hitta den här. För tickerlistor fick jag dem från dessa två webbadresser. Jag vet inte så mycket om programmering men jag har många årliga symbolfiler från men jag måste ha till exempel år 2012-2015 i en och samma fil Eftersom jag vill kartlägga det i min programvara som ett utökat diagram Är det möjligt att göra med detta skript.

No comments:

Post a Comment