Friday 25 August 2017

Mckesson Optioner


McKesson Corporation MCK Option Chain. Real-Time efter timmar Pre-Market News. Flash Citat Sammanfattning Citat Interactive Charts Standard Setting. Please observera att när du väljer ditt val kommer det att gälla alla framtida besök på Om du när som helst är Intresserad av att återgå till standardinställningarna, välj Standardinställning ovan. Om du har några frågor eller stöter på några problem när du ändrar standardinställningarna, vänligen maila. Bekräfta ditt val. Du har valt att ändra standardinställningen för Quote Search This Kommer nu att bli din standardmålsida om du inte ändrar din konfiguration igen eller om du tar bort dina cookies. Är du säker på att du vill ändra dina inställningar. Vi har en tjänst att fråga. Avaktivera din annonsblockerare eller uppdatera dina inställningar så att javascript och cookies är aktiverade så att vi kan fortsätta att förse dig med de förstklassiga marknadsnyheterna och uppgifterna du kommer att förvänta oss från oss. McKesson Corporation - CALL. Real-Time After Hours Pre-Market News. Flash Quote Summary Quote Interactive Charts Default Setting. Observera att när du väljer ditt val kommer det att gälla alla framtida besök på Om du vid något tillfälle är intresserad av att återgå till standardinställningarna, välj Standardinställning ovan. Om du har några frågor eller stöta på några problem när du ändrar dina standardinställningar, vänligen maila. Bekräfta ditt val. Du har valt att ändra standardinställningen för Quote Search. Det här är nu din standardsidssida om du inte ändrar konfigurationen igen, eller du tar bort Dina cookies Är du säker på att du vill ändra dina inställningar. Vi har en tjänst att fråga. Avaktivera din annons blockerare eller uppdatera dina inställningar för att säkerställa att javascript och cookies är aktiverade så att vi kan fortsätta att förse dig med förstklassig marknadsnyheter och data du kommer att förvänta oss från oss. McKesson MCK. McKesson NYSE MCK är en av världens största företag och det ledande företaget inom 252 miljarder läkemedelsdistributionsindustrin , med en omsättning som nästan når 109 miljarder i budgetåret 2010 1 McKesson distribuerar etiska och proprietära droger, hälso - och skönhetsprodukter, apotekshårdvara och medicinsk och kirurgisk utrustning i hela Nordamerika. McKesson tillhandahåller även företagsnivå mjukvarulösningar till sjukhus och andra vårdorganisationer I Förflutna har McKesson drivit affärsmodell, men nyligen flyttat till affärsmodell för att eliminera företagets beroende av vinst på drogprisinflation. En rad faktorer har påverkat McKesson och andra i läkemedlet distributionsindustrin Skiftet från märkesvaror till generiska läkemedel som märkesvaror förlorar sina patent, vilket gör det möjligt för distributörerna att dra nytta av både högre vinstmarginaler och högre total volymomsättning. Förändringar i vårdpolitiken - speciellt Medicare - kan resultera i en större mängd droger köpas men hotar med kostnadskontroll och öppenhet När USA: s befolkning blir gammal där det kommer att finnas en högre efterfrågan på läkemedel Men det finns också det långsiktiga hotet att leverantörer och tillverkare kan en dag kunna skära ut mellanhandshandlare. McKesson har diversifierat utanför läkemedels - och medicinska försörjningsföretag genom sin sjukvårdsprogramvara och IT-erbjudanden Även om detta segment endast står för cirka 2 av McKesson s intäkter, är det överlägset McKesson s mest lönsamma företag. Marknaden för sjukvård IT är stor och fragmenterad De 17 främsta företagen inom IT-branschen inom hälsovården håller tillsammans endast cirka 40 marknaden och det finns potential för McKesson att bygga vidare på sin ledande marknadsandel i denna sektorsövergripande sektorsövergripande översikt. McKesson är en distributör av varor och tjänster för hälsovårdsbranschen. Företaget genererar sin verksamhet nästan uteslutande i Nordamerika, med cirka 93 Av sina inkomster som genererats nationellt och majoriteten av det internationella intäkterna ming från Kanada McKessons verksamhet är uppdelad i tre affärssegment 2. Farmaceutiska lösningar. Den överväldigande majoriteten 95 av McKesson s intäkter genereras av detta rörelsesegment Genom segmentet Pharmaceutical Solutions distribuerar McKesson läkemedel och andra hälsoprodukter till nationella detaljhandelapotek, oberoende detaljhandel apotek och hälso-och sjukvård organisationer och institutioner Detta segment tillhandahåller också apotek utrustning och hantering och operativlösningar för läkemedelsproducenter och apotek. Medicinska-kirurgiska lösningar. McKesson har fokuserat segmentet Medical-Surgical Solutions om att leverera produkter och tjänster till högre marginal alternativt Hälso - och sjukvårdskunder som inkluderar läkarkontor, kirurgiska centra, kliniker och långtidsvårdsmöjligheter. Marginaler på dessa alternativmarknader är mer än dubbla än de traditionella läkemedelsdistributionsmarginalerna 1-2 när McKesson fullbordar avyttringen till OMI, marginaler sho uld fortsätter att förbättra i storleksordningen för procentpoäng. Prov Technologies. Prov Technologies är det minsta operativa segmentet för McKesson genom intäkter men genererar den högsta rörelsemarginalen för alla tre segment. Denna operation erbjuder ett brett utbud av program och IT-tjänster till sjukvårdsorganisationer som som sjukhus, läkarkontor, hemleverantörer och apotek Exempel på lösningar är klinisk hantering, intäktscykelhantering, automation och företagsbilder McKesson tillhandahåller även outsourcingtjänster genom det här segmentet, så att vårdorganisationerna kan fokusera på att ta hand om sina kunder medan McKesson tar över sin informationsbehandlings - och systemoperation. McKessons kundbas baseras på hälsovårdsorganisationer som apotek, sjukhus, kliniker och hemleverantörer. Företaget är starkt beroende av ett litet antal kunder. McKessons tio största kunder står för cirka hälften av den totala r evenue och dess högsta kund CVS Caremark Corporation CVS genererar cirka 11 av totala intäkter Således utövar McKesson risken för stora intäktsvängningar om en nyckelkund lämnar en konkurrent som Cardinal Health CAH Eftersom bolaget är verksamt inom en starkt konkurrensutsatt bransch, Det är inte ovanligt för kunderna att byta distributörer för att få bättre priser eller service. Faktura för service-affärsmodell. Tidigare McKesson och de övriga läkemedelsdistributörerna, Cardinal Health och AmerisourceBergen, opererade på en affärsmodell där ett företag skulle Köpa droger från tillverkare i stora mängder baserat på vad deras egna prismodeller förutspådde skulle hända med läkemedlets värde. Sedan skulle McKesson sälja drogerna till sina kunder för - förhoppningsvis - ett högre pris än det som betalades för drogerna. McKesson och dess konkurrenter har bytt affärsmodell till en FFS-avgift för service. Distributörer har nu avtal med tillverkare som ger avgifter och eller rabatter till distributörer för att möta vissa nivåer och krav. Även om övergången till FFS har minskat påverkan av drogprisinflationen på McKessons marginal, står prisinflationen fortfarande för cirka 20-25 av McKessons vinster. Business Growth. FY 2010 slutade 31 mars 2010 1 Intäkterna ökade 1 9 till 109 miljarder Ökningen av intäkterna återspeglar främst marknadstillväxten i bolagets Distribution Solutions-segment, vilket svarade för cirka 97 av våra konsoliderade intäkter ökade 53 till 1 3 miljarder. Trends och styrkor. Generiska läkemedel. En av de mest betydande trenderna som är relevanta för McKesson och andra farmaceutiska distributionsföretag är den ökande efterfrågan på generiska läkemedel när patent på märkesvaror löper ut. Allmänna läkemedel har en förening att bli lägre för konsumenterna, vilket leder till högre efterfrågan och högre marginal för distributörer jämfört med märkesvaror Således kan de totala intäkterna minska på grund av lägre prissättning, generiska läkemedel al låga läkemedelsfördelare som McKesson blir mer lönsamma ur ett absolut värde och marginalperspektiv. Det beräknas att patent på nästan 70 miljarder kronor av märkesvaror kommer att löpa ut de närmaste fem åren, vilket kan leda till ett stort skifte i det generiska märkesmedlet blanda på läkemedelsmarknaden och förbättra McKesson s bottenlinje. Det finns dock ingen garanti för att läkemedelsdistributionen kan bibehålla vinst när marknaden övergår till generiska läkemedel. För närvarande har generiska läkemedel en positiv inverkan på distributionsnäringen. Det finns bekymmer att konkurrensen mellan generika kan skada vinst När tävlingen leder till att priserna kollapsar börjar absoluta intäkter att falla och ibland tjänar distributörer mindre med generiska än de tidigare med den märkesvariga versionen. Denna nyckelböjningspunkt uppstår när ett generiskt läkemedelspris är ca 3 dess märkesversion s price. Six Month Exclusivity. Sometimes efter ett patent för annons tecknet löper ut, en generisk ges en exklusivitetsperiod på sex månader Under denna tidsperiod faller priserna på grund av konkurrensen med märkesversionen s med den enda generiska, men priserna kollapsar inte. Sex månaders exklusivitetsperioder gynnar läkemedelsfördelare, och majoriteten av de senaste och kommande generiker har använt dem. Ta till exempel Prozac, ett läkemedel vars generiska version släpptes i augusti 2001. Generiken lanserades med ett pris tre fjärdedelar av varumärket Prozac. I februari 2002 - i slutet av exklusiviteten period - det kostade 37 av märkespriset. Efter exklusivitetsperioden kollapsade priserna och i juli 2006 kostade det 2 5 av märkespriset. Såsom i det här exemplet kan distributörer få mycket högre marginaler från generiska läkemedel i korthet Termen. Possibility of a Price War. If distributörer börjar aggressivt konkurrera om generics verksamhet kommer vinstmarginalerna att kollapsa på generiska droger Denna omständighet skulle vara till nackdel för hela industrin, eftersom generics Redan orsakat lägre totalmarknadsförsäljning Eftersom de stora aktörerna i distributionsindustrin förstår denna risk är det osannolikt att ett sådant priskrig skulle inträffa. Hälsovård IT IT-marknaden beräknas för närvarande vara värd cirka 20 miljarder. Denna sektor saknar några dominerande spelare och kännetecknas av intensiv konkurrens och fragmentering McKesson anses vara ledande inom hälso - och sjukvård IT med uppskattad 22 andel men de 17 främsta företagen på marknaden kontrollerar gemensamt endast 40 av marknaden McKesson har åtgärder för att befästa sin ledande ställning genom att förvärva flera Hälsovård IT-företag som producerar mjukvara och lösningar för vårdfaciliteter Dessa förvärvsmål inkluderar. Per-Se Technologies Inc är ett företag som utvecklar och producerar nätverks - och systemlösningar för sjukvårdsorganisationer och - anläggningar. Physics Micro Systems Inc är en producent av program för hantering av hälsovårdsprodukter. Hälsovårdspolitik. Som medlem o I sjukvårdsindustrin påverkas McKesson av den hälso - och sjukvårdspolitik som antagits av den amerikanska regeringen Om lagstiftning fattas som påverkar prissättningen av droger eller mängden medicinering och hälsovårdsprodukter som köpts via Medicaid och Medicare påverkar det kraftigt McKesson och de andra läkemedelsdistributörerna Medicare särskilt är relevant för McKessons verksamhet eftersom den täcker ungefär 20 av den amerikanska befolkningen också, genom del D i Medicare, förväntar den federala regeringen att spendera över 700 miljarder på receptbelagda läkemedel under de kommande tio åren. Förändringar i Medicare, särskilt när det gäller receptbelagd drogdäck, är oerhört viktigt Till läkemedelsindustrin och distributörer som McKesson. En annan trend som kan påverka McKesson på ett betydande sätt är en förändring i sättet Medicaid köper medicin till patienter. I stället för att använda det genomsnittliga grossistpriset på droger som tidigare har varit praxis kommer Medicaid att börja använda genomsnittligt tillverkarpris för att köpa ph armaceuticals AMPs är betydligt lägre än AWP: er, vilket kan leda till att marginalerna på droger sänks och därmed vinsten McKesson gör som distributör. När Baby Boomers kommer. Då den onormalt stora bebisgenerationen når äldre medborgarskap kommer en större grupp medborgare att omfattas av Medicare än någonsin tidigare De som inte dra fördel av Medicare är mer benägna att spendera mer på läkemedel och andra hälso-och sjukvårdstjänster än yngre amerikanska medborgare. Därför förväntas de totala utgifterna inom läkemedelsindustrin öka kraftigt som babybomberna åldras och Wal-Mart tillkännagav att det skulle sälja nästan 300 droger till 4 i sina Tampa Bay-butiker. Wal-Mart köper de flesta av sina generika direkt från tillverkare och lämnar ut mellanhandlare Detaljhandeln planerar att gå nationellt med de priser som ursprungligen erbjöds i sina Tampa Bay-butiker Wal-Mart s actions co Uld anspore sina konkurrenter att expandera inköp av en bredare produktportfölj direkt från tillverkare Denna risk, tillsammans med möjligheten till mer orderingång, kan skada distributörernas marknad. Distributörer erbjuder dock en rad tjänster som är avgörande för båda tillverkarna och leverantörer så det förefaller inte vara så osannolikt att det förekommer mycket osannolikhet inom den närmaste framtiden. Dessutom har det blivit en uppsving inom bioteknikprodukter, vilket borde gynna distributörer eftersom dessa produkter är mer komplexa att distribuera, t. ex. de har kortare hållbarhet och eller kräver kylning. McKesson är en av tre företag i ett virtuellt oligopol inom läkemedelsdistributionsindustrin McKesson s två konkurrenter är Cardinal Health CAH och AmerisourceBergen Corporation Holding Co ABC Även om dessa tre företag dominerar läkemedelsdistributionsmarknaden har McKesson en betydande ledning i branschen när det gäller intäkterna nästan 93 miljarder I motsats till kardinal hälsa s 81 b illion och AmerisourceBergen s 61 miljarder De tre företagen alla konkurrerar som distributörer inom hälso - och sjukvården, men McKesson konkurrerar direkt med kardinalhälsa och AmerisourceBergen på något olika marknader. Cardinal Health är McKessons främsta konkurrent när det gäller intäkter och tjänster som erbjuds Kardinal hälsa är något mer diversifierad än McKesson eftersom endast cirka 86 av dess intäkter genereras av distributionen av droger. Resten av kardinalhälsa s intäkter är härledd från distributionen av medicinsk och kirurgisk tillförsel till sjukhus och andra vårdcentraler cirka 8 av intäkterna, tillhandahålla mjukvaru - och IT-tjänster om 5 och produktionen av medicinska produkter cirka 1 kardinalhälsa ligner McKesson när det gäller intäkter, men är mer lönsam än McKesson på grund av sin mer hög marginalprodukt och service mix. AmerisourceBergen Den stora majoriteten av AmerisourceBergen s intäkter Cirka 97 kommer från pac Kaging och distribution av droger och relaterade tjänster De återstående 3 av intäkterna härrör från distributionen av hälso - och sjukvårdsprodukter och tjänster till alternativa hälso - och sjukvårdspersonal och långtidsvårdspersonal. AmerisourceBergen liknar McKesson eftersom det är så inriktat på distribution av droger Men AmerisourceBergen är inte inblandad i IT-marknaden för hälsovård, vilket kan ge McKesson en fördel eftersom IT-marknaden för hälsovård växer och eventuellt blir mer konsoliderad. Medan McKesson och Cardinal Health konkurrerar med varandra inom medicinsk och kirurgisk tillverkning, är deras andra diversifierade segment huvudsakligen konkurrera med utomstående konkurrenter Dessa konkurrenter inkluderar Owens Minor OMI och Henry Schein HSIC inom tillverkningssegmentet och Cerner CERN Eclipsys ECLP Allscripts Hälsovårdslösningar MDRX och Datorprogram och - system CPSI i informationsteknologi AmerisourceBergen anses vara mer en ren distributör av spelare och dess diversifiering är Ganska minimal.

No comments:

Post a Comment